Аналітична інформація стосовно
роботи Томаківського
районного управління юстиції з питань державної реєстрації нормативно-правових
актів
за 6 місяців 2010 року
За 6 місяців 2010 року районним управлінням
юстиції здійснено ряд організаційних заходів з метою покращення роботи з питань
державної реєстрації нормативно-правових актів:
- з метою
підвищення кваліфікації працівників, відповідальних за підготовку та подачу на
державну реєстрацію нормативно-правових актів, 21 січня та 22 квітня 2010 року
районним управлінням юстиції проведено семінарські заняття з керівниками та
відповідальними особами відділів, управлінь та інших структурних підрозділів
Томаківської районної державної адміністрації Дніпропетровської області (далі –
районна державна адміністрація), на теми: „Актуальні проблеми державної
реєстрації нормативно-правових актів” за планом, затвердженим начальником
районного управління юстиції 20 січня 2010 року та „Загальна характеристика
системи нормативно-правових актів, що регулюють порядок організації та
діяльності органів публічної влади в Україні” за планом, затвердженим
начальником районного управління юстиції 12 квітня 2010 року. Серед присутніх
на семінарських заняттях було розповсюджено 2 методичні рекомендації з
вищезазначених тем;
- з метою
надання працівникам районної державної адміністрації, її управлінь, відділів та
інших структурних підрозділів методичної та практичної допомоги з питань
державної реєстрації нормативно-правових актів, за звітний період районним
управлінням юстиції проведено 6 стажувань;
- протягом
6 місяців 2010 року районним управлінням юстиції розроблено та надано для
використання в роботі районній державній адміністрації 2 методичні рекомендації
на теми: „Актуальні проблеми державної реєстрації
нормативно-правових актів” та „Загальна характеристика системи
нормативно-правових актів, що регулюють порядок організації та діяльності
органів публічної влади в Україні”;
- постійно начальником та спеціалістами районного
управління юстиції на звернення та усні запити відповідальних спеціалістів
районної державної адміністрації, її управлінь та відділів надаються усні
роз’яснення та рекомендації з питань підготовки та подання нормативно-правових
актів, розпоряджень голови районної державної адміністрації на державну
реєстрацію; постійно роз’яснюються вимоги Примірної інструкції з діловодства у
міністерствах, інших центральних органах виконавчої влади, Раді міністрів
Автономної Республіки Крим, місцевих органах виконавчої влади, затвердженої
постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.97 №1153 із змінами та
доповненнями (далі – Примірна інструкція з діловодства) та вимоги наказу Державного комітету України з питань технічного
регулювання та споживчої політики від 07.04.2003 №55 (далі – ДСТУ 4163-2003) стосовно
порядку видання та оформлення нормативно-правових актів, розпоряджень голови
районної державної адміністрації, що підлягають державній реєстрації; також
надаються відповідні відомості, щодо змін в законодавстві про державну
реєстрацію нормативно-правових актів з метою ознайомлення та застосування в
подальшій роботі.
Тексти всіх
без виключення, зареєстрованих розпоряджень з обов’язковим посиланням на номер
і дату державної реєстрації, публікуються
та доводяться до відома населення району районною державною
адміністрацією в районній газеті „Наш край”. Інформація про зареєстровані
районним управлінням юстиції нормативно-правові акти, розміщується на
інформаційних стендах районного управління юстиції та публікується в районній
газеті „Наш край”. Так, протягом звітного періоду опубліковано 3 інформаційні
статті від 12.02.2010 №7 (7676), від 02.04.2010 №14 (7683) та від 23.04.2010 №17
(7686) (за 6 місяців 2009 року опубліковано 3 інформаційні статті).
Щомісячно узагальнювались основні показники роботи з даного напрямку, так протягом 6
місяців 2010 року в порівнянні з 6 місяцями 2009 року:
- зареєстровано
5 розпоряджень голови районної державної адміністрації з 5 поданих на державну
реєстрацію (за 6 місяців 2009 року відповідно 7 із 9);
- відмов в державній реєстрації
нормативно-правових актів у звітному періоді не було (за 6 місяців 2009 року відмов
також не було);
- повернення нормативно-правових актів для доопрацювання
за 6 місяців 2010 року не було (за 6 місяців 2009 року повернуто на
доопрацювання 1 нормативно-правовий акт);
- повернення актів без державної реєстрації як
таких, що їй не підлягають за 6 місяців 2010 року не було (за 6 місяців 2009
року повернуто без державної реєстрації як такий, що їй не підлягає, 1 акт);
- скасувань рішень про державну
реєстрацію нормативно-правових актів протягом 6 місяців 2010 року та за 6
місяців 2009 року не проводилось.
З вищенаведеного можна зробити висновок, що робота у порівнянні з
аналогічним періодом попереднього року, стосовно підготовки та подання на
державну реєстрацію нормативно-правових актів, змінилася. Так, подано на
державну реєстрацію 5 нормативно-правових акта, та за результатами проведення
правової експертизи зареєстровано 5 (за 6 місяців 2009 року подано 9 актів та з
них 7 зареєстровано). Вказане стало можливим через кадрові зміни, які відбулись
та відбуваються в керівництві районної державної адміністрації, що, якоюсь
мірою, спричинило зниження ефективності діяльності останньої.
Протягом 6 місяців 2010 року, в основному подавались
на реєстрацію розпорядження, які вносять зміни або визнають такими, що втратили
чинність зареєстровані в районному управлінні юстиції нормативно-правові акти (що
є результатом проведеної роботи щодо перегляду зареєстрованих розпоряджень на
відповідність до вимог чинного законодавства, усунення множинності та
скасування застарілих в районному управлінні юстиції та районній державній
адміністрації). Нормативно-правових актів структурних підрозділів районної
державної адміністрації (наказів відділів, управлінь чи ін.) протягом звітного
періоду та за 6 місяців 2009 року на державну реєстрацію до районного
управління юстиції не подавались.
На виконання наказу Міністерства юстиції України
від 01.02.2005 №13/5 „Про затвердження Порядку
проведення органами юстиції перевірок стану додержання законодавства про
державну реєстрацію нормативно-правових актів”, зареєстрованого в Міністерстві
юстиції України 01.02.2005 за №121/10401 (із змінами), в районному управлінні юстиції затверджено План-графік
проведення перевірок стану додержання законодавства про державну реєстрацію
нормативно-правових актів суб’єктами нормотворення на 2010 рік (наказ районного
управління юстиції від 02.12.2009 №153 „Про затвердження Плану-графіку
проведення перевірок на 2010 рік”). Протягом 6 місяців 2010 року відповідною комісією здійснено 5 перевірок стану дотримання законодавства про державну
реєстрацію нормативно-правових актів (за 6 місяців 2009 року проведено 4 перевірки),
а саме в Управлінні праці та соціального захисту населення районної державної
адміністрації, Томаківській районній державній адміністрації, Службі у справах
дітей районної державної адміністрації, Відділі освіти районної державної
адміністрації та в Управлінні агропромислового розвитку районної державної
адміністрації.
Нормативно-правових актів, які б підлягали
державній реєстрації, під час проведення перевірок виявлено не було
(аналогічний показник і за 6 місяців 2009 року).
За
результатами перевірок складено довідки із зазначенням недоліків, що підлягають
усуненню, та направлено листи про усунення недоліків, виявлених в ході перевірок.
Всього внесено 15 рекомендацій щодо
покращення стану зазначеної роботи. За 6 місяців 2009 року внесено 13 рекомендацій
щодо усунення виявлених порушень і недоліків. Слід зазначити, що кількість
виявлених порушень й недоліків збільшилася, та відповідно кількість внесених
пропозицій щодо усунення виявлених порушень і недоліків збільшилась на 2
показника, що пов’язано із збільшенням кількості перевірок у І півріччі 2010
року, в порівнянні з І півріччям 2009 року. Суб’єктами нормотворення продовжують
допускатись однотипні порушення вимог Примірної інструкції з діловодства та Інструкції з діловодства в
Томаківській районній державній адміністрації, затвердженої розпорядженням
голови районної державної адміністрації від 01.04.2010 №105-р (далі –
Інструкція). Так, при виданні розпоряджень (наказів, доручень) суб’єктами
нормотворення допускались такі недоліки та порушення вимог Примірної інструкції
з діловодства та Інструкції: допускалося
проставляння прийменника „від” перед датою в додатках до наказів, що є
порушенням підпункту 4.11.2 Примірної інструкції з діловодства; у розпорядженні районної державної
адміністрації від 21.08.2009 №326-р було виявлено порушення вимог абзацу 3
пункту 15 Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів
міністерств, інших органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету
Міністрів України від 28.12.1992 №731 (із змінами та доповненнями) та абзацу 4
пункту 2.13 Порядку подання нормативно-правових актів на державну реєстрацію до
районних та міськрайонних управлінь юстиції у Дніпропетровській області та
проведення їх державної реєстрації, затвердженого наказом Головного управління
юстиції у Дніпропетровській області від 22.11.2007 №1053, зареєстрованого в
Головному управлінні юстиції у Дніпропетровській області 23.11.2007 за №37/1460
(із змінами), а саме під час посилання на розпорядження голови
райдержадміністрації від 15.08.2005 №591-р „Про заснування Почесної відзнаки
голови Томаківської районної державної адміністрації „Нагрудний знак „За
заслуги”, зареєстрованого в районному управлінні юстиції 19.08.2005 за №07/103,
не було зазначено номеру та дати державної реєстрації нормативно-правового акту;
наказ Управління агропромислового розвитку районної державної адміністрації від
23.12.2009 за №21 та №91 було проіндексовано з порушенням вимог підпункту 4.4.3
Примірної інструкції з діловодства та підпункту 4.2 Інструкції, сторінки якого
також не були пронумеровані; накази нумерувалися суцільно разом з
додатками, що є порушенням підпункту
4.12.11 Примірної інструкції з діловодства; додатки до наказів містили
порядкові номери, що є порушенням підпункту 4.11.2 Примірної інструкції з
діловодства, оскільки порядкові номери для додатків зазначаються в разі
наявності 2-х і більше додатків; накази не містили вступної частини (підстави або обгрунтування для складання документа); в наказах
допускалося викладення таких реквізитів документа як заголовку, вступної та
резолютивної частини суцільним текстом без відокремлення одне від одного
відповідним проміжком інтервалу, встановленого підпунктом 4.12.4 Примірної
інструкції з діловодства. Керівництву перевірених установ було рекомендовано детально
переглянути виявлені порушення Примірної інструкції з діловодства та Інструкції
при оформленні, виданні розпоряджень (наказів) та в подальшому не допускати
вищезазначених помилок. За звітний період інформація про виконання рекомендацій
районного управління юстиції та про вжиття відповідних заходів щодо усунення
виявлених в ході проведення перевірок порушень та недоліків, надійшла від всіх п’ятьох
перевірених суб’єктів нормотворення.
Продовжується робота щодо перегляду
нормативно-правових актів на відповідність їх Конституції України, іншим актам
законодавства.
Начальником та головним спеціалістом районного
управління юстиції за 6 місяців 2010 року переглянуто 61 нормативно-правовий
акт, занесений до державного реєстру (за 6 місяців 2009 року – 84). За
наслідками перегляду нормативно-правових актів, зареєстрованих в районному
управлінні юстиції, до районної державної адміністрації було надіслано 10 листів
з пропозиціями щодо приведення у відповідність до чинного законодавства 10
розпоряджень голови районної державної адміністрації, зареєстрованих в
районному управлінні юстиції. На виконання вимог згаданих листів, до районного
управління юстиції було направлено відповідні розпорядження про приведення у
відповідність зареєстрованих нормативно-правових актів: внесено зміни та
доповнення до 3 нормативно-правових актів (за 6 місяців 2009 року – 5); визнано
такими, що втратили чинність 5 нормативно-правових акта (за 6 місяців 2009 року
– 5).
За звітний
період та за 6 місяців 2009 року скасувань рішень про державну реєстрацію нормативно-правових
актів, зареєстрованих в районному управлінні юстиції за результатами перегляду
зареєстрованих нормативно-правових актів, не проводилось.
Звернень
до прокуратури з питань державної реєстрації нормативно-правових актів не
направлялось.
|